söndag 28 mars 2010

Hatten av för Larsson!

Angående Rätt svar på Bildgåtan (Dodgen) ...så ser jag på baksidan av broschyren att Larsson har rätt...det ska alltså vara en Dodge Dart 270 2 d HT....precis som Larsson säger...rätt ska va rätt...Bra... Måste ändå förklara lite hur Lempa tänkte...Under bilden som jag lade ut står det endast Dodge Dart 2-d Hard Top...alltså inget om varelse 270 eller GT (se bild ) och i texten längre in är det lite förvirrande (se bild med rödmarkerad text ) man kan lätt tro att dom menar 270 för sedan med stolpe...och GT..för Hard Top...Men Larssons kunskap ( imponerande ) att sidolisten ligger i vecket på modell 270 och längre ner på GT stämmer ju helt och hållet.....Se sista bilden på alla ( tror jag ) Dart modellerna så ser man skillnad på lister mm...hm....ska då vara den gula då...och där står det ju faktiskt 270 ser jag! Tack Larsson.  

1 kommentar:

Larsson sa...

Tack för rättelsen... Fö så är inte Larsson så kunnig som som man kan tro... däremot har jag böcker att titta i och kolla på alla ev skillnader (plus internet då förstås)

Av detta har man då fö lärt sig (vilket framgår av broschyren) att ANA tog in två modeller 1968 - fyradörrars 270 Sedan och Dodge Dart GT.