lördag 27 mars 2010

Rätta Bildgåtor


God Kväll då var det dax för rättning då...Bilproffset Larsson ställde mig lite grand mot väggen genom att svara med tilläggsbetäckningen 270 vilket jag tror tyvärr är fel....som jag har fattat det så är 270 endast på modellerna som ej är Hard top alltså 2 o 4 dörrars med stolpe..(rätta mig gärna om jag har fel) Men ni har alla ( med Larssons hjälp :) svarat Helt Rätt!!    Alltså    Dodge Dart (GT) 2 d HT-68


Sen gällde det att lista ut TVserien och det var förstås långköraren Dallas...med dom galanta damerna Lucy  Pam och Sue Ellen....vilket ni klarade galant allihopa...lite extra bonus till Edis som skrev ut även efternamnen vilket inte Lempa kunde:)  Bra jobbat Helt Rätt!!



Och till sist gällde det att veta namnet på den "förgrymmade ungen" vilket var Emil så klart (men jag förstod att det var svårt med lappen för ögat) och drängen hette Alfred...det klarade Molly jättebra..och att hästen hette Lukas hade Morfar ingen aaaning om.
Toppen  Helt Rätt!!

Till sist vill jag tacka ALLA för visat intresse...Kul...(mer gåtor framöver)
PS Glöm nu inte att ställa Fram klockan i natt DS.

2 kommentarer:

Mercury sa...

Bilen blev betydligt snyggare när grillen kom fram. såg på blocket att de är rätt prisvärda jämfört med andra jänkare.

Larsson sa...

Nja, jag hävdar fortfarande att bilen är en "270" - och i alla fall ingen GT. Det stämmer att "270" är beteckningen på den enklaste versionen av Dart men fanns även som HT. Listen på en "270" sitter på karossens veck medans den på en GT sitter längre ner.

Ang prisbilden på Dart så har den stigit väldigt på senare år. Inte så lätt i dag att hitta en fin Dart eller Valiant och de som finns kvar är dyra!