söndag 22 maj 2011

Premiärtur på våra minicyklar

Lempa köpte häromveckan två st minicyklar från 70 talet...fördelen är att man kan montera isär dom och därmed stoppa in dom i bilen och utgå ifrån andra ställen än bostaden...
...det blev en blå Crescent ( Lempas ) och en olivgrön/gul Monark ( Monkans )...här ser ni en nedmonterad...
...som sagt isär med dom ( tar ca 20 sek ) lasta in dom i bilen...iväg någon mil till Tenntorp som var startpunkten...här är vi precis startklara för ca 1 mil cykling i Erstaviks naturområde...
...vi hade Monkans goda vaniljbullar med och kall dryck...turen gick i en underbar natur på bilfria grusvägar...ibland genom skogen eller öppna ängar som här med utsikt mot Erstaviks Gård
Vi passerade även en Äventyrsbana i skogen...men efter lite resonemang så kom vi fram till att vi var nog lite för trötta i benen för att klättra i träd:) Det var en trevlig tur och man fick komma bort från stress asfalt och betong en stund och dessutom röra på fläsket lite grand.

5 kommentarer:

Nostalgisiden sa...

Nå skal jeg på loppis og finne sykler, hadde lik (DBS) for mange år siden..

Milla sa...

Toppenmysigt!!!!

Mercury sa...

De är härliga de cyklarna, jag hade en brun rex ända till i höstas när vi flyttade samma cykel kvar från min barndom faktiskt. Crescenten är välbekant, fint märke! Den gula känner jag inte igen men Monark är inte heller illa.

Mårten sa...

Jag haed en sån liknande såndär, med gångjärn på ramen istället, enda störe minnet jag har av den cyklen var när den gick rätt av på mitten...

Lempa sa...

Mårten; Usch säg inte sådär...den ska ju hålla för mina 110 pannor!