söndag 10 januari 2010

Att ha jobbet som Hobby






Att jag kör Taxi i vår huvudstad känner ni väl till,närmare bestämt åt det största bolaget Taxi Stockholm.Jag trivs jättebra,man träffar många olika typer av folk och man vet aldrig var man hamnar,(spännande ibland)man får vara både psykolog och kurator,köra stressade kunder till tex Arlanda.

Började redan 1975 att köra extra på helger,mitt ordinarie jobb var då "ambulansförare"på ett företag som hette SYDLARM(mer om det framöver).Man gjorde väl bort sig nån gång i början,kom bla ihåg en gång:... Det var Lördagskväll, skulle hämta ett mycket finklätt par(långklänning o smoking)i Haninge s om Sthlm,väl i bilen sa dom -Hamburger Börs tack.

Jag som aldrig hade hört talas om det namnet, började köra mot en korvkiosk som var populär i raggarkretsar vid namnet Hamburger Bar!! Döm om deras förvåning när jag stannade där och skulle ta betalt!!.....Genom åren har jag kört mest vanliga bilar typ..Volvo,Mercedes,men även Citroen,Ford,och en sprillans ny Cheva Caprice hgv,.....och även en kort period i ett annat bolag(Kurir)då en Cadillac Brougham(bild)....Att ha jobbet som en hobby stämmer i mitt fall,har alltid trivs bakom ratten,efter ett pass så längtar man efter nästa(för det mesta).

1 kommentar:

Larsson sa...

Taximinnen från Stockholm kan bli läsvärt! Cadillac = helt OK taxibil!

För många år sedan var det en artikel i någon tidning om en kille som körde med en Chevrolet -Impala -59 - är det något Du känner till?

Du kanske har möjlighet att nosa upp bilder på gamla taxibilar?